بررسی علت نیمه گرم شدن رادیاتور حتی پس از هواگیری و ارائه راهکار نوآورانه در رادیاتورهای آنیت:

هیچ حسی بهتر از این نیست که در زمستان یا وقتی که هوا سرد و یخبندان است وارد خانه ای شویم که هوای گرم و مطلوبی دارد.

متاسفانه در برخی شرایط به دلیل بروز اختلال در سیستم گرمایشی دیده شده که رادیاتور به طور کامل گرم نمی شود و این مساله در تمامی محصولات موجود در بازار صرف نظر از نوع، برند و جنس رادیاتور؛ به دلایل مختلف اتفاق می افتد.

مشکل نیمه گرم شدن رادیاتور یکی از مشکلات رایج می باشد که به دلایل زیر رخ می دهد: 

  1. وجود هوای محبوس شده در رادیاتور که می توان با خارج کردن هوا و باز نمودن شیر هواگیری آن را مرتفع نمود.
  2. بسته بودن شیر برگشت 
  3. ایجاد اختلال در پمپ پکیج و کار نکردن پمپ 
  4. وجود رسوبات در سیستم 

در خصوص علت نیمه گرم شدن رادیاتور و راهکار های پیشگیرانه در اینترنت مطالب بسیار زیادی وجود دارد که به راحتی در دسترس کاربران است، به همین دلیل در این مقاله سعی نموده ایم از درج مطالب تکراری خودداری نماییم. 

یکی از موارد مهمی که نیمه گرم شدن رادیاتور را به دنبال دارد، کاهش فشار(افت فشار) در سیستم گرمایشی می باشد. راهکار پیشگیرانه ای که سال هاست توسط نصاب های حرفه ای اجرا می گردد (در اصطلاح) ضربدری بستن شیر ورودی و خروجی آب است.

در حالت نرمال زمانی که فشار آب سیستم در رنج نرمال است ، گردش آب نیز به درستی در رادیاتور انجام می گردد .

اما زمانی که طول رادیاتور بلند تر از 120 سانتی متر می شود نصابان حرفه ای به دلیل پیشگیری از نیمه گرم شدن رادیاتور به علت افت فشار آب، شیر خروجی رادیاتور را در سمت مخالف شیر ورودی به حالت " ضربدری " نصب می کنند. 

اما متاسفانه تمامی افراد و نصابان از این واقعیت اطلاعی ندارند و در اکثر مواقع رادیاتور به دلیل عدم نصب صحیح با مشکل گردش آب مواجه و در نهایت باعث نارضایتی مصرف کنندگان می گردد.

چرا رادیاتور در صورت افت فشار به صورت نیمه گرم می شود :

آب به عنوان یک سیال همیشه کوتاه ترین مسیر را برای حرکت خود انتخاب می کند، به همین دلیل در زمانی که افت فشار در سیستم اتفاق می افتد آب ورودی به رادیاتور در صورت عدم بکارگیری راهکار مناسب، در پره های ابتدایی برگشته و از رادیاتور خارج می گردد . به همین دلیل رادیاتور (حتی با وجود هواگیری و کامل باز بودن شیر های رفت و برگشت) کاملا گرم نمی شود و  به مشکل نیمه گرم شدن برمی خورد. این مشکل بیشتر در سیستم هایی که طول رادیاتور در آن ها زیاد است و سیستم گرمایشی موتورخانه با پمپ مناسب طراحی نشده اتفاق می افتد.

توسعه تکنولوژی گرمایش یکنواخت در واحد تحقیق و توسعه شرکت آنیت :

همانطور که توضیح داده شد وجود تفاوت دما در رادیاتورها به خصوص در زمان کاهش فشار آب، همیشه مشکل ساز بوده و لوله کشی غیر استاندارد ، پمپ ضعیف پکیج، عدم استفاده از سیستم تقسیم مناسب آب، طولانی بودن مسیر آب و موارد مشابه امکان برخورد با این مشکلات را افزایش می دهد. شرکت آنیت، در واحد تحقیق و توسعه خود در جهت رفع مشکل نیمه گرم شدن رادیاتور ها در فشار های کارکردی پایین به تکنولوژی گرمایش یکنواخت دست یافته است و برای اولین بار توانسته با طراحی و توسعه تکنولوژی های نوین، محصولات خود را به نحوی تولید نماید که در دبی های پایین نیز بهترین عملکرد را داشته و به صورت یکنواخت گرم شوند.

رادیاتور های آنیت با بهره گیری از این تکنولوژی در هر طولی که باشند و در هر فشاری به صورت یکنواخت و کامل گرم می شوند. در طراحی کلکتور های آنیت روش نوآورانه ای استفاده شده که بدون جابه جایی شیر برگشت، آب را مجبور به چرخش در کل سیستم رادیاتور می نماید و بدین صورت آب در کل سیستم جریان پیدا کرده و کل پره ها گرم می شوند.

واحد تحقیق و توسعه آنیت